Friday, 16 December 2011

lagu baru..

salam..h0w are you today?? heheh speaking plak..
dua tiga ari ni aqu asyik jew layan lagu carta hati,,ermmm lagu baru Najwa Latif tu..
korang msti tau kann2....J0m kita layan sekali ...huhu

..

ermm..okey..sini saje
klu trasa nak layan lagi lagu ni mai2 la jguk blog nie..
ok..wassalam


Sunday, 11 December 2011

~SPM~

salam..aii sumaaaa..(cehhh mcm la org yg follow aqu 2 bnyak sgt)...
ok..lupakan apew yg aqu tlis kt ats 2..
sebanarnya spm dh pown hbis..huhuhu..
tapikan aqu sja la update lambat skit..aqu dh hbis miggu lpas lg 1/12/2011
mata pelajaran seni tau..lukis jew tp kna concentrate jgk walaupun mgambil masa yg lama (2.00-5.00) 
smpai ngantukkkk..pengawas yg jga kami 2 pon dh hmpir trlelap,,
ni nk tunjuk skit hasil lukisan aqu..

..
haha mcm mna yer ok x
ini jew yg trmampu untk aqu lakukan..
hrap2 mmpu mmbantu aqu untk lulus..amin


ok la sblum aqu nk akhirkan coret2 aqu ni..ni ada ceta skit aqu nk korang baca

pada suatu hari adala seorang pemuda ni pgi minum air dkt warung mamak,lalu brmulalah dialog antara 
pemuda tu dgn mamak tersebut:
mamak:erm encik mau minum apa ya??
pemuda: kalau teh panas brapa ringgit??
mamak: ouh teh panas lapan puluh sen sje..
pemuda: emm kalau teh ais brapa palak??
mamak: teh ais seringgit dua puluh sen...encik mau minum air ape sbnarye??
pemuda: bgi sja teh panas..
mamak:ok
2 minit kemudian....mamak itu pown ltak scawan teh panas di ats meja pemuda trsebut... lalu 
pemuda trsebut minum teh panas tersebut dgn pntas...mmak itu melihat prlakuan pemuda trsebut dgn penuh prasaan kehairanan lalu dia bertanya,,,,

mamak: encik..knapa encik minum teh itu dgn pantas sekali???apa encik xda sakit mulut ka??
pemuda: ouh..sebanarnya saya takut teh panas saya ni sejuk..nanti x pasal-pasal pulak saya kena bayar seringgit dua puluh sen kepada awak sebab teh saya sejuk..heheheehehe

ermmm....lawak x??
kalau rasa x lawak x pew la ni ada satu lg...

baca tau..

mulau mandan nyawuh ngenengah,
ngunung naik nenyemang ningnga,
anyur madan ningamung nanah,
muni yang maik ningenang nyua..

kesiannye awak ,,
sengau rupenye!

ok..sebenarnya ayt2 diatas tu hanya untk hiburan semata-mata bukan untk mngata kpd sesiapa..owkey
jumpa lagi..

Wednesday, 7 December 2011

apa yg lelaki suka dan x suka pada perempuan yer????


Lelaki SUKA jika perempuan itu mempunyai sifat berikut :
  1. Sikap kelakar
  2. Budi pekerti dan kesopanan
  3. Murah hati
  4. Senyuman manja
  5. Pandai memasak
  6. Pandai dalam mengenakan pakaian
  7. Penampilan/imej yg sesuai dengan citarasanya
  8. Tak mudah naik angin
  9. Seorang wanita yg sanggup meminjamkan keretanya pada lelaki bila kereta laki tersebut rosak
  10. Tak terlalu seksi dalam berpakaian
  11. "Tak apalah,tadi U dah belanja I makan, jadi sekarang biar I belanja tiket wayang"
  12. Wanita yg dapat menjalin hubungan rapat dengan ibu atau keluarganya
  13. Berwawasan atau bercita-cita tinggi
  14. Mempunyai keyakinan diri yg tinggi
  15. Tahu menjaga maruah diri.
  16. Bersemangat dan tak mudah mengalah dalam situasi yg tertekan.
  17. Sentiasa berada di sisinya saat duka dan gembira
  18. Tak berleter walau terpaksa menghantar lelaki ke lapangan terbang pada 2 pagi
  19. Sediakan secawan teh atau kopi tanpa disuruh oleh lelaki
  20. Wanita yg mengambil berat tentang lelaki
  21. Sikap keibuan
  22. Sukakan kanak-kanak
  23. Suara lembut tanpa dibuat-buat
  24. Pandai membawa diri. Tak kekok dibawa ke mana pun
  25. Boleh dibawa berbincang dan memberi pendapat
  26. Memberi sokongan moral dlm apa jua usaha yg dilakukan lelaki
  27. Tak memperkecilkan kelemahan lelaki sebaliknya menerima seadanya diri lelaki tersebut
  28. Tahu bersyukur
  29. Pandai berjimat-cermat
  30. Tak mengharapkan lelaki dalam semua hal
Lelaki TIDAK SUKA jika perempuan itu mempunyai sifat berikut :
  1. Tak tahu memasak
  2. Wanita yg suka mengumpat
  3. Sombong dan bongkak
  4. Menunjukkan sikap yg terlalu memiliki
  5. Hisap rokok
  6. "Kau ni macam orang tiga suku!"Mengutuklah tu...
  7. Wanita yg melayan lelaki seperti alas kaki
  8. Wanita yg suka menunjuk2 utk dapatkan perhatian
  9. "Tak bolehkah U lakukan sesuatu yg betul!"
  10. "Jgn cuba beritahu I apa yg patut I lakukan dan yg tak patut I lakukan.."
  11. Wanita yg hipokrit
  12. Pembohong dan suka mencari alasan
  13. Terlalu ingin mengetahui hal peribadi si lelaki
  14. Sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka
  15. Kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang
  16. Pengotor dan pemalas
  17. Tak bertanggungjawab langsung
  18. Tak pandai mengemas
  19. Terlalu bebas dan kuat bersosial hingga tiada batasan pergaulan
  20. Kuat berleter walau hal remeh temeh
  21. Boros berbelanja
  22. Sikap manja yg terlalu menyakitkan hati
  23. "Queen Control" atau suka mengarah2
  24. Tak pandai bergaya atau selekeh
  25. Suka bermekap tebal sehingga hilang keayuan asli
  26. Suka mengungkit2 hal-hal lalu
  27. Panas- baran
  28. Kuat merajuk dan sukar dipujuk
  29. Terlalu pendiam sehingga susah utk berkomunikasi
  30. Tak mahu mengakui kesilapan dan ego
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...